מן הפרשה
פרשתנו המוקדשת כל כולה לעניין המשכן, מייחדת את הפתיח, שני הפסוקים הראשונים, לציווי שעל פניו נראה תלוש ולא ממין העניין – מצוות השבת. ואמנם רבות דיברו הפרשנים השונים על הקשר שבין השבת למשכן. החל בל"ט אבות מלאכה הנלמדים ממלאכת המשכן וכלה בחיבור שבין 'קדושת הזמן' הנלמדת מן השבת ל'קדושת המקום', הנלמדת מן המשכן.
אכן, שתי הקדושות – הזמן והמקום חיוניות להווייתם הרוחנית של ישראל. קדושת המקום – המשכן, מאפשרת מענה לחיבור לקב"ה בהקשר הציבורי. קדושת הזמן – השבת, מאפשרת את החיבור של הפרט והתא המשפחתי
המצומצם לקב"ה. קדושת המקום שעיקרה במישור הלאומי ותלויה במקדש איננה שלמה והיא עדיין מצפה לגאולה. קדושת הזמן, לעומתה, תלויה לחלוטין במעשיו של אדם. במימד זה מוטלת עלינו כבני אדם, הזכות והחובה להעניק את המשמעות הראויה והנכונה לשבת, זו שתאפשר ותבטיח את נוכחותה של הקדושה בחיינו.

השבוע שהיה…

יום מיומנויות למידה – ביום ראשון התקיים בשכבת י' בוקר שהוקדש לעיסוק במיומנויות למידה. במהלך הבוקר השתתפו הבנות בקורסים שעסקו בניהול נכון של זמן, בחרדת בחינות, בשיטות זיכרון, בארגון חומר, בתרגול יוגה כמיומנות להרגעת הגוף והנפש ולימוד מן המבחן. תודה למעבירות היום: לפסיכולוגית חנה גרודנר, למדריכה חן בוזגלו, לתהילה קלרמן, לתהילה סאקס, לציפי ברגר ולחנה בר-איתן. תודה ליועצת לאה לוי על ארגונו
של היום.
של"ח בח' – השבוע השתתפו תלמידות שכבת ח' בסיור של"ח באתר ההיסטורי ניצנים ובהליכה בחולות ניצנים בואכה חוף הים. הבנות שמעו הדרכות מרתקות מפי נירית ודודו והמשצ"יות משכבת י', ולאחר מכן נהנו מן ההליכה בחולות ניצנים ומסיום בחוף הים. תודות לצוות המלווה- נירית, דודו, תמר אפריאט, מרים ויזנר, לימור גנץ, ראות כהן דרור, שרה אור חני בנטאטה ויעל מוכתר.
של"ח בט' – ביום רביעי יצאה כיתה ט של אורית ליום שדה ביפו-תל אביב. התחלנו בנמל יפו ומשם דרך הסימטאות הגענו לשוק הפשפשים. אחרי הפסקה קצרה המשכנו והקמנו את אחוזת בית היא תל אביב .משם נסענו למוזיאון הפלמ"ח והצטרפנו לחבורה שהתגייסה לפלמ"ח. ישבנו סביב המדורה, יצאנו להכשרות ולחמנו איתם על הקמת המדינה. תודה למדריכי השל"ח נירית ודודו. תודה לקרן אור הצטרפה לסיור.
לחיות בגדול – השבוע שמעו תלמידות התיכון את שיחתו של יקיר שגב, שסיפר את סיפורו האישי. יקיר איבד את ידו בתאונה, התנדב לצבא, שירת ביחידת אגוז בה גם פיקד בהמשך. בשיחתו התמקד בחשיבות החלומות וביצירת החיבורים בין החלקים השונים בעם.
בינו לבינה – במסגרת תכנית 'אורות', השתתפו הבנות השבוע ב'קפה דילמה' באווירה רומנטית סביב סוגיות שונות כמו- מהי אהבת אמת? ממה קשר אמיתי צריך להיות מורכב? והאם יש מקום לרומנטיקה ביהדות ומהן הגבולות.. ישר כח למדריכות שהשקיעו ועיצבו את הכיתות בהרבה צבעים ורודים ואדומים כדי שתהיה אווירה מתאימה, ושדייקו את השאלות והסתובבו בין הבנות כדי להעמיק את הדיונים ולחדד את התובנות.

השבוע שיהיה…

חשיפה לסייבר – תלמידות שכבת ט ישתתפו ביום ראשון בחשיפה לתכנית הסייבר המתקיימת במדרשה בשכבות י-יב.
ערב מורים – בראשון בערב נקיים ערב מורים. נתכנס במדרשת לינדנבאום בשעה 20.00 לארוחת ערב ולאחר מכן נשתתף במופע פלייבק בהובלת ה"בטלרס". מצפות לכולם.
מגמת תיאטרון גאה להציג – ביום שני תתקיים אי"ה, הפקת התיאטרון של המגמה בשכבת יא. במהלך הערב יעלו הבנות מונולוגים ודיאלוגים. בהצלחה לכל השחקניות.
לטיול יצאנו – תלמידות שכבת ז', יצאו אי"ה ביום שני לטיול בנחל קטלב. אנא הקפידו להחזיר אישורים חתומים.
אסיפת מורים תלמידות – ביום חמישי תתקיים אי"ה, אסיפת מורים תלמידות לכיתות ז-י. יש להירשם לאסיפה בקישור הבא: אסיפת מורים תלמידות תשע"ח
תחרות הסיפור הקצר – לאחר חג הפסח יפתחו אי"ה, סדנאות הכתיבה לבנות ז-ח המעוניינות להשתלם בכתיבת סיפור קצר ובהמשך גם להשתתף בתחרות הסיפור הקצר. מצורף חוזר ובו פרטים נוספים.

70 שנה למדינה

ביום שני נפתח אי"ה, את אירועי 70 השנה למדינה במדרשה.
יום לעשור – מידי יום תציג שכבה אחרת תערוכה היסטורית על אחד משבעת העשורים.
מגמת תיאטרון גאה להציג – בנות המגמה בשכבת יא הקדישו את ההפקות שיעלו בשני בערב לנושא 70 שנות מדינה.
סיורי של"ח – תלמידות שכבת ט ימשיכו בסיורים העוסקים בתולדות המדינה, במוזיאון הפלמ"ח.
בוקר שכולו חרות – ביום ראשון ב' בניסן נקדיש את הבוקר למשיכת חוט בין גאולת ישראל ממצרים לגאולה בתקופתנו. נתכנס בכיתות ובשכבות השונות ל"סדר" סביב הגדה מיוחדת הנכתבת ע"י הרבנית רחל והרכזת החברתית – רחלי לוי, ולאחר מכן נשתתף כולנו בטקס חגיגי לציון 70 השנה למדינת ישראל.
שכבת ח גאה להציג – ביום רביעי ה בניסן נתכנס לצפות בהפקה שתעלה שכבת ח – גם היא בסימן 70 שנות מדינה.

בהצלחה לתלמידות הרבות ולמורות המשתתפות בבוקר זה במרתון ירושלים. תודה לליאורה ברנשטיין על ההובלה והליווי. גאות בכן!