תוכנית הלימודים:

כיתה ז' כיתה ח' כיתה ט'
הנדסת תעשיה ומדע פסיכולוגיה-'אדם נפגש עם עצמו' היסטוריה-מסע מסביב לעולם בעקבות החדשות
מתמטיקה מתמטיקה-חקר בבניית צורות גאומטריות חינוך ערכי חברתי-מנהיגות
חינוך ערכי חברתי-מנהיגות חינוך ערכי חברתי-מנהיגות  

 תחומי הדעת הנכללים בתוכנית לכיתה ז':

      הנדסה תעשיה ומדע-  במסגרת קורס הנדסה תעשיה ומדע נחקור את יישום המדע בהקשר של תחומי תעשיה מגוונים. נחשף לעבודתו המורכבת של המהנדס ונכיר בחשיבות שיתופי הפעולה של תחומי ההנדסה השונים.  הלמידה תהיה מבוססת על תהליך תכנון המוצר. בכל תחילת נושא תוצב בעיה אותה יהיה צריך לחקור ולחפש פתרונות. תהליך החקירה ילווה בניסויים מדעיים, חיפוש מידעני ואיתור מידע ממומחים. בסוף כל יחידה יוצג תוצר העונה על הצורך שהוצב בתחילת המשימה.  במהלך שנת הלימודים ישולבו נושאים הנדסיים מתחום הנדסת חומרים, הנדסת מכונות, הנדסת חשמל ועוד.

מתמטיקה –  בקורס נגלה  שהמתמטיקה היא בעצם סוג של "משחק". כמו "המשחק" יש בה פעולות, כללים וחוקים,היא  עשירה בדימיון וביצירתיות והיא מהנה ומאתגרת. כמו במשחק אפשר "לשחק" בה לבד או עם חברים. כמו במשחק אפשר ליהנות ממנה עד אינסוף…בקורס נתמודד עם אתגרים, פעילויות ומשחקים מתמטיים –תופתעו עד כמה מספרים וצורות יראו לכם פתאום  מסתוריים,  משונים, ובהחלט לא שגרתיים.  נושאים כמו אמנות והסתברות, גורמים ראשוניים ואינסוף, ישתלבו  ויתמזגו, ופתאום יקבלו מובן אחר ושונה, ומעניין עוד יותר ויותר. אחד מתלמידי אמר על הקורס: "למדתי לחשוב מחוץ לקופסה ושמתמטיקה קשורה לכמעט כל דבר".

תחומי הדעת הנכללים בתוכנית לכיתה  ח':

 פסיכולוגיה–  'אדם נפגש עם עצמו'– בקורס נתוודע לתחום הפסיכולוגיה, תחום המעורר עניין רב גם בקרב אלה שלא עוסקים בו כיוון שהשאלות שבהן הוא עוסק נוגעות לכולנו באופן אישי.  הקורס בנוי כטעימות מנושאים שונים בפסיכולוגיה.  נפתח בנושא ההנעה, נשאל  מה מניע אותנו? מהו הדבר שדוחף אותנו לעשיה? מהי מוטיבציה?  אילו סוגי מוטיבציה קיימים? אח"כ נעסוק בנושא משיכה בין אישית ונבדוק מה גורם לנו להימשך לאנשים אחרים?  נלמד 5 תיאוריות שמנסות לענות לשאלה זו.  נושא נוסף בו נעסוק הוא הדימוי העצמי. נלמד כיצד הוא מתפתח, ממה הוא מורכב וכיצד ניתן למדוד אותו. לסיום ניפגש עם הפסיכולוגיה ההתפתחותית. נלמד את התיאוריה של ויניקוט על התפתחות האישיות של התינוק ועל המושג חפץ מעבר.

כחלק מהקורס הבנות יקבלו מספר מטלות ביצוע בהן יישמו את החומר הנלמד בשטח ויציגו את ממצאיהן בפני הכיתה. במסגרת זו הן תלמדנה כיצד עורכים מחקר במדעי החברה, כיצד מציגים נושא בפני קהל והן תתנסנה בנתינת משוב לחברותיהן.

מתמטיקה- 'חקר בבניית צורות גיאומטריות'  – בקורס, נחקור צורות ומבנים גיאומטריים ודרכם נעשיר את הידע שלנו בגיאומטריה של המישור והמרחב.  נבנה צורות תלת ממדיות כמו פרקטלים (המשולש שריפנסקי, עץ פיתגרוס ועוד), פאונים משוכללים, כיפה גאודזית, משושים וריבועים גמישים ועוד. כסיכום נבנה וגם נבין את עקרונות הגיאומטריות מאחורי המבנים וצורות.

תחומי הדעת הנכללים בתוכנית לכיתה ט':

היסטוריה: מסע סביב העולם בעקבות החדשות- מטרת הקורס להכיר לתלמידות את העולם, לצאת  מה"בועה" הישראלית ולהיחשף לעולם שסביבנו. במהלך הקורס נתמקד באירועים אקטואליים המתרחשים בארצות שונות בעולם. נתחיל באירוע החדשותי תוך הסבר המהלכים והגורמים לאירועים ומשם נרחיב להכרות מעמיקה יותר עם המדינה בה התרחש האירוע- נכיר את ההיסטוריה, הנוף, התרבות והמשטר. הלימוד  בקורס יתבצע באמצעות קטעים חדשותיים כגון: קטעי עיתונות, אינטרנט  וטלוויזיה. קטעי סרטים, מצגות, דיונים ופרזנטציה של הבנות בנושאים שהן יבחרו

 חינוך ערכי חברתי מנהיגות   (לתלמידות אמירים ז'-ט')

המפגשים השנה יעסקו בנושא מנהיגות. במהלך המפגשים נעסוק בהעצמה רגשית, חיזוק הביטחון העצמי של התלמידות, פיתוח כישורי מנהיגות ורטוריקה. עוד נעסוק בדינאמיקה הפנימית בקבוצה, נשתתף בסדנת מנהיגות ובסדנת רטוריקה. כמו כן,  נעסוק בשאלה מיהו מנהיג? אילו תכונות הופכות אדם למנהיג? האם מנהיגות קשורה גם לעיתוי ולמצב? במה נבחנת מנהיגות? כחלק מהעיסוק בנושא הבנות יבחרו ויחקרו דמות של מנהיג וכן  ויציגו בפני חברותיהן ביום שיא  דמות זו באופן יצירתי.  מטרת המפגשים לפתח כישורי מנהיגות וחוסן רגשי של התלמידה והקבוצה. התוכנית מתקיימת בימי שישי אחת לחודש כיום מרוכז בקבוצות הלימוד השונות.