התפתחות אישית ומעורבות חברתית-קהילתית תשע"ח

"הדברים הטובים והיפים ביותר בעולם אינם נראים או נשמעים. אפשר להרגיש אותם רק דרך הלב." (הלן קלר)

אחת ממטרות החינוך היא לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל (חוק החינוך הממלכתי התשס"ד).

לשם כך התחילה לפעול בשנים האחרונות תוכנית ההתפתחות האישית והמעורבות החברתית הקהילתית, שקיומה הוא תנאי סף לקבלת תעודת בגרות.

בשנים האחרונות הנושאים השנתיים של בית הספר הם לחיות בגדול ועת לתת, נושאים המשתלבים עם התכנים של התוכנית התלת שנתית בכיתית י-יב- מעורבות חברתית והתפתחות אישית.

במסגרת התוכנית, כל תלמידה בבית ספר מתנדבת 90 שעות במהלך שנות הלימודים בכיתות י-יא, וחלק מהבנות מרחיבות את ההתנדבות ל180 שעות במשך 3 השנים.
כל תלמידה בוחרת מקום התנדבות מתוך בנק מקומות קיים, שמתחדש כל הזמן במקומות התנדבות נוספים. תחומי הפעילות הם אין סופיים- החל מהדרכה ושותפות בשבטי נחשון והגשמה בסניפי תנועות הנוער, התנדבות במנהלים הקהילתיים, חונכויות, פעילות עם קשישים במסגרות שונות, עבודה חקלאית בשומר החדש, עזרה באמוץ כלבים במסגרת עמותות שונות, עזרה בגני ילדים ובצהרונים, התנדבות במדא, הכנת אלבומי הנצחה לחיילים, עזרה בגמחים שכונתיים, העברת תפילות ילדים בבתי כנסת, ליווי קבוצות בשלווה, התנדבות בבתי חולים, עזרה בהכנת שיעורי בית דרך האינטרנט. ועוד ועוד ועוד.
צוות המחנכות והמורות מלוות את התלמידות בשיחות אישיות ובמפגשי רפלקציה תקופתיים.
כמו כן, התלמידות פוגשות בשיחות כלליות אנשים שונים המהווים השראה בנושאים של נתינה, חשיבה על האחר והרמת העיניים לעשית טוב בחברה.
כמו כן, כל שכבה משתתפת בפרויקטים שכבתיים משתנים. כגון- התנדבות באריזת מזון, ביקור בבתי אבות, צביעת שטח ציבורי בכניסה לבית ספר למען רווחת השכונה, התנדבות בפארק התנך ברמות ועוד ועוד.
אנו מרימות את הרף בכל שנה ופועלות להרחיב את העשיה החברתית בבית הספר. השנה ערכנו האקתונים לשכבות יא-יב ואנו בתהליך הוצאה לפועל של יזמויות חברתיות מעניינות שעלו בעקבות האקתונים.