שבת פרשת נח
תשע"ט
40 יום לאחר שנראים ראשי ההרים פותח נח את חלון התיבה ושולח את העורב. לאחר 7 ימים שולח נח את
היונה . והיא נשלחת פעם נוספת, לפני שלא שבה עוד. דברים רבים נאמרו על היוזמה האנושית של נח
לשליחת העופות ופרשנים שונים ניסו להסביר מדוע שלח נח ראשית את העורב ולאחר מכן את היונה. הרב חנן
פורת כתב "נראים הדברים שלא באקראי נבחר דווקא העורב ..נח האוסף אליו לתיבה את כל החיות הטמאות
והטהורות גם יחד מבקש לשתף בבשורת הישועה את כל כוחות החיים הטובים והרעים, ולכן שולח דווקא את
העורב בתחילה, למען יבנו יחדיו עולם מתוקן יותר לאחר המבול. ברם מסתבר כי הדרך לשינוי המיוחל עודנו
רחוקה…".
גם לאחר שקלו המים מתמהמה נח לצאת מן התיבה . ייתכן שחשש לצאת ולחזות בחורבנו של העולם שהכיר.
ועל כן נדרש כאן ציווי אלוקי וזירוז : " ֵצא ִמן ַה ֵת ָבה ַא ָתה וְ ִא ְש ְתָך ּו ָבנֶיָך ּונְ ֵשי ָבנֶיָך ִא ָתך ."
השבוע שהיה
ראש חודש חשוון-
בנות שכבת ח הכינו לנו הפתעה מתוקה שקידמה את פנינו בפתח המדרשה. תודה רבה לשכבת ח ולצוות
המחנכות שצבעו את שבוע השגרה הראשון במדרשה.

ברוכות השבות
בנות שכבת י"ב שבו ממסעותיהן.
בימים ראשון ושני יצאה קבוצת תלמידות מכיתה יב למסע משואה לתקומה בארץ. ביקרנו במוזיאון האצ"ל
בתש"ח, ושמענו את סיפורו של יוסק'ה נחמיאס, לוחם האצ"ל, שבין היתר היה שותף בקרב על יפו במלחמת
העצמאות. לאחר מכן נסענו למוזיאון הפלמ"ח, שם שמענו על הגח"ל )גיוס חוץ לארץ(, ולמדנו על סיפורם של
ניצולי השואה שהשתתפו במלחמת העצמאות. ביום שני סיירנו בהר הרצל, והתמקדנו בבני הנוער שהיו
שותפים בלחימה על עצמאותנו, ונפלו במלחמה. עברנו בשביל המחבר והמשכנו ליד ושם, שם שמענו הרצאה
על האנטישמיות בימינו, וביקרנו בתערוכה "כיסופים לארץ ישראל בתקופת השואה". סיימנו במפגש מרגש עם
אליעזר לב ציון, שסיפר את סיפורו וסיפורה של המחתרת הצרפתית בהצלת יהודים בתקופת השואה . תודה
למלוות: שלומית, שולי, אורית גפן ויעלה נגיד.
ביום חמישי לפנות בוקר באו הורים, סבים סבתות ואנשי צוות רבים לקבל את פני בנות המשלחת ששבו מפולין
בטיילת ארמון הנציב בירושלים. במהלך השבוע עברו הבנות בתחנות רבות ושונות בפולין. תחנות הקשורות
להווי החיים היהודי שלפני המלחמה, בבתי כנסת, בישיבת חכמי לובלין וכן באתרים הקשורים למלחמה
ולהשמדה. הבנות נפגשו במהלך המסע עם חסידת אומות העולם שיזמה כנערה הצלת ילדות יהודיות, עם הרב
שודריך, הרב הראשי של פולין, שדיבר על הקהילה היהודית כיום וזכו לשמוע את גיטה סוקוביץ, אשת עדות
שליוותה אותן כשהיו במחנה ההשמדה אושוויץ בירקנאו. בטקס הסיום המרגש שכותרתו היתה: " רבי עקיבא
מצחק " ,עמדנו מול מקום המקדש, הבנות הקריאו קטעי יומן ומכתבים אישיים שנכתבו על ידן לפני ובמהלך
המסע ולמול הקושי והכאב שהבנות נחשפו אליו במהלך השבוע הודינו לקב"ה שזכינו לחזור לארצינו וסיימנו
בברכת הגומל. תודה לגילה על דבריה המרגשים , לנציגת ההורים יסכה פונפדר, להורים שארגנו את הכיבוד
ולבנות היקרות, לצוות המסור :עמיחי ראש המשלחת, ידידה, שושנה, איטי, תהילה ושרית ולמובילי המשלחת
הרב גלעד לואיס ויוכי סמוטריץ.
בתפילה שהמסעות יצטרפו למסע החיים של הבנות בריבוי טוב גדול בעולם מתוך חיבור לריבונו של עולם

סיור של"ח בגוש עציון
השבוע סיירו בנות שכבת ט בגוש עציון. פתחנו בחיזיון האור קולי בכפר עציון, ליווינו את ראשוני הקיבוץ
בהקמת הקיבוץ, במלחמה ובנפול החברים והחברות. משם המשכנו לאלון הבודד שמוקף כיום ב"ה באנשים
ויישובים. בהמשך צעדנו בנתיב האבות ודיברנו על הקשר שלנו לאורך הדורות לארץ הזאת. . תודה לנירית
ולמחנכות: אורית שולי חני ותהילה. לציפי ולשחר רייך ולמש"ציות גילי חריף ואסתר קילנר שהדריכו אותנו.
יום עיון במדרשת לינדנבאום
ביום שני תצא שכבת י"א למדרשת לינדנבאום ליום עיון על ספר קהלת. לאחר יום העיון המשך לימודים כרגיל.
תפילת גשמים
ביום שלישי , ז' מרחשוון נתכנס יחד עם כל תלמידי החמ"ד להתפלל ולבקש שהשנה הבאה עלינו לטובה
תהיה ברוכה וגשומה.
לקראת בחירות לעירית ירושלים
בשבועות הקרובים יועברו בעז"ה בשכבות השונות שיעורים על הבחירות העירוניות המתקרבות מתוך רצון
לעודד את הבנות שיכולות להצביע )בכתות יא-יב( להיות אזרחיות פעילות וכן לעורר את מודעות הבנות
להשפעתן ואחריותן על הסביבה העירונית שבה הן חיות.