מן הפרשה
"לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך"
אברהם היוצא מחרן נדרש לוויתור טוטאלי על העבר, למען העתיד. אברהם נדרש לוותר על ארצו, סביבתו הלאומית ואף המשפחתית, בכדי לבנות עתיד חדש. באותו עתיד לא נותר מקום לעבר, אף לא לזיכרון העבר. הניתוק המוחלט והחד בולט לאור ההתבוננות ביציאה אחרת יציאת ישראל –
ממצרים. אמנם גם ממצרים המדינה, העם והתרבות מתנתקים בני ישראל ונשבעים שלא לשוב מצרימה. אך זיכרון השהייה במצרים הפך לזיכרון מכונן בהוויה היהודית ובבניית העתיד של העם.
שתי יציאות שני מסלולים לשינו- לפעמים הדרך לשינוי עוברת דרך ניתוק מוחלט מכל מה שהיה ופעמים השינוי הולך ונוצר תוך ליוויו המתמיד של זיכרון העבר.
השבוע שהיה…
שבוע העליות השבוע ציינו יחד עם כלל מערכת החינוך בארץ את שבוע העליות, כהוקרה לעולים – בעבר ובהווה.
ביום ראשון הגיעה שרה זעירא, סבתא של שיר וינשטיין לספר לשכבת ז'על העלייה שלה ארצה, המעצר בקפריסין והקליטה בארץ
ביום שני הגיעה גבריאלה גלוקר אמא של לילי, לספר לשכבות ח ט על העלייה מאנגלייה – שעשו לפני כעשור .
ביום רביעי הגיע שמואל שרף לספר לשכבות י יב על העלייה מרומניה והשותפות בהעלאת – מעפילים ארצה( עלייה ב ' )
שכבת ח' יצאה השבוע לגיחה בלטרון. הבנות הקימו מאהל בעצמן, בישלו בישולי שדה ונהנו מזמן גיבוש כיתתי תוך שיתוף פעולה מתמיד לאורך המשימות השונות . הגיחה הוקדשה לנושא העליות בסימן 70 שנה למדינה. כל כיתה בחרה תקופה היסטורית הקשורה לנושא זה ח – 1 בחרו בנושא ההעפלה. ח 2 בנושא מבצע משה, ח 3 בתקופת הצנע, וח 4 בנושא אסירי ציון. כל כיתה הציגה אותה בדרך יצירתית במחנה ובמסדר ערב. תודה
רבה לנירית ודודו מורי של"ח, לצוות מחנכות ח' תמר מרים לימור ראות ושרה אור. למשצ"יות מכיתה י' שליוו את הבנות, עזרו לאורך כל הדרך. המשצ"יות הדריכו את הבנות בכיתות השונות ובאתר 'יד לשיריון' והעשירו אותן בידע ותוכן. ותודה אחרונה לצוות מדעים יעל, שרית ושולמית שהתלוו אלינו.
בנות מארחות ב ט 1 ביום שלישי השתתפו הבנות בפעילות 'בנות מארחות' – .הבנות חולקו בין 4 בתים של בנות שאירחו אותן וקיבלו משימות שעליהן למלא . לכל בית הוגדר צבע והן תכננו מאכל מתאים, ערכו קניה בסופר, בישלו והכינו שיר ומשפט השראה לכיתה, בהתאם למשמעות של הצבע שלהן בהקשר החברתי . הבנות חזרו לכיתה עם מאכלים משובחים ואווירה טובה וישבנו לארוחת צהרים כיתתית, בה הציגו הבנות את התוצרים . יישר כח למחנכת הכיתה, היוזמת והמובילה אורית יוחנן.
לקראת שרות ביום שלישי התקיים ערב לקראת שירות להורי תלמידות יב. במהלך הערב הוצגו בפני ההורים אופציות השינוי השונות ובסדנאות עם מחנכות עסקנו גם בכלים לקבלת החלטות.
שיעורים פרטיים במתמטיקה, פיסיקה, אנגלית וביולוגיה ביום ראשון תלמידות יא יב הלומדות במגמות המדעיות והלומדות מתמטיקה ברמה של 4-5 יחידות נחשפו לשתי תכניות ייחודיות.
תכנית נחשון תוכנית של חונכות ווירטואלית שבה סטודנטים מצטיינים מהאוניברסיטאות המובילות שעברו מיונים קפדניים חונכים אלפי תלמידים ובכך מתאפשר לתלמידים רבים לגשת לבגרות איכותית ברמה של 4 ו 5 יחידות לימוד במתמטיקה, בפיזיקה, באנגלית ובביולוגיה. החונכות מתבצעת באצמעות שיעור של שעה וחצי בכל שבוע בעלות של 200 שקלים בלבד לאורך כל השנה. השיעור מועבר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות של הוראה וחניכה מרחוק. התכנית מציעה מערך מובנה ללמידה איכותית ואישית, המובילה כל תלמיד ותלמידה להצלחה מיטבית. המשתתפות בתכנית יהנו ממאגר אדיר של חומרי לימוד, תרגילים ופתרונות וכן ממרתונים
לקראת הבגרויות. לפרויקט 15 שנים של ניסיון, 50,000 תלמידים מרוצים, ומעל מיליון שעות פרטניות.
שימו לב, ניתן להירשם עד למוצאי שבת! פרטי רישום ועוד בפלייר המצורף.
גרעין כרמל- 6000 תלמידות יא יב שמעו אודות מיזם שירות לאומי בהייטק חברתי. מחזור ראשון של השירות החדשני והייחודי הזה יחל בספטמבר 2018 ומיועד לבוגרות תיכון מצטיינות.
בנות השירות יוכשרו וילוו על ידי מומחי הייטק בתכנון פרויקטים המשתמשים בטכנולוגיה מתקדמת לטובת החברה, כגון: אפליקציה לנשים במצוקה, אבחון דיאגנוסטי ממרחק לפגועי ראש, מערכת ללחימה בבריונות רשת, מערכת לילדים אוטיסטים המסייעת לתקשר עם הסביבה,
וכדומה. התוכנית הינה לשנתיים ובחסות חברות הייטק מובילות. למעוניינות בפרטים נוספים נא לפנות במייל ל carmel6000israel@gmail.com
מה יתרון האדם? במסגרת לימודי תנ"ך שכבת יא לומדות בשלב זה של השנה יחידה ייחודית הנקראת "מה יתרון האדם?" משמעות חיי האדם בעקבות ספר קהלת ומקורות נוספים מן התנ"ך ומחוצה לו. הלמידה מתבצעת בצורה מרוכזת במשך שלושה שבועות, והיא כוללת למידה
פרונטלית, עבודה בחברותות ומטלות כתיבה. בנוסף לכך, בשל אופייה המיוחד של היחידה, קיימנו ביום חמישי יום לימוד מרוכז באווירה של בית מדרש במדרשת הרובע, ואנו מודות למדרשה שפתחה שעריה בפנינו וארחה אותנו. במהלך היום התלמידות למדו שיעור על אחת מן התובנות של ספר קהלת מפי הרבנית דנה סליי ראשת המדרשה, למדו בחברותות בבית המדרש ושמעו שיחה על "הבחירה בחיים" מרעיה כהן שהפגישה אותן עם שאלת משמעות החיים דרך סיפורה האישי. את היום חתמנו בתפילת מנחה בכותל. ישר כח למחנכות השכבה המורות לתנ"ך על היוזמה, ההובלה והליווי: לידידה, לרחלי ולשלומית.
השבוע שיהיה…
מדרשת שיויתי בית מדרש שיויתי פותח את שעריו, לבנות שחפצות בעיסוק בתורה לשמה, במסגרת נינוחה ופותחת את הלב. את המדרשה מובילה הרבנית רחל והיא מיועדת לתלמידות כיתות ט' י' המעוניינות להרחיב ולהעמיק את עולמן הרוחני. המדרשה תפעל לאחר שעות הלימודים בימי שני. פרטים על המסגרת, פעילויות במדרשה ועוד בקובץ המצורף.
השבוע חזרנו למסורת ישנה ואהובה של "שרותפילה". בימי רביעי תלמידות המדרשה הבוחרות בכך מוזמנות לתפילה משותפת רב שכבתית בבית המדרש. בתפילה זו ניפתח לתפילה דרך שירה, דברי טעם על התפילה וכח ה"ביחד" של התפילה. התפילה מתחילה בשעה 8:10 .
ונתתי להם יד ושם בשלישי בלילה נצא עם בנות המשלחת למסע לפולין שימשך עד ליום רביעי בבוקר בשבוע שלאחר מכן. ניסע לשלום ונשוב לשלום.
לבנות הנשארות בארץ נפרסם מועדים בהם יוכלו לקבל שיעורים פרטניים בתחומי הדעת השונים.
משפחת אור תורה משתתפת בצערה של עידית מרקוביץ' במות אביה. המקום ינחמה בתוך שאר
אבלי ציון וירושלים.
שבת שלום
חנה עסיס